söndag 13 november 2005

sköna söndag

så är ännu en skön söndag snart till ända.... dagen började ganska tidigt med en svettig liten bumbi, 8 månader, i sängen som ville ha mat - bara för mamma att bjuda på tutte! sen fick pappa leta fars dags-present i sin byrå-låda ("Family first" av dr. phil, husguden). efter frukost meckade far med bilen, och vid tolv stack jag och bumbi till huddinge för lunch med gamla studiekamrater - god lax, tack anna!

nu har vi moffat i oss chokladpudding med grädde och hackade nötter, och vi provkör nyinstallerade tvättmaskinen, allt verkar funka.

kul med en liten dagbok, inte för att jag vet vem som kommer vilja läsa, men man vet ju aldrig! dags att ge bumbi lite kvällsgröt, så kanske hon sover bättre i natt ;)

2 kommentarer:

Anonym sa...

VI läser gärna :)
Mums, alltid något gott MUMS i Bumbifamiljen :)
Vi skulle inte ha något emot att få receptet på mammas goda pizzamuffins som vi fick när du bara var ett litet ägg i mammas mage... Be henne publicera receptet så kan vi hämta det här :)

Jag är nästan som du sa...

hehe, skulle jag gärna göra om jag hade kvar det.... men det tror jag inte att jag har. tyvärr!