torsdag 1 december 2005

åke - saknad skala 3:1



i dag har det gått 1½ år sen den värsta dagen i mitt liv. dagen då jag förlorade min bäste vän. jag saknar dig så det värker och jag tänker på dig varje dag - så många minnen. jag minns frukostar på akademibokhandeln, latte och focaccia hos italienaren, otaliga hamburgare hos levinskys, alla dessa konserter - tror vi såg varenda svenska band värt namnet. jag minns hultsfredsfestivalen i ett kallt tält, jag minns hotellnatten i norrköping, en bortglömd spisplatta en nyårsafton. jag minns kvällar i din soffa medan du spelade dataspel. backgammon på kanaan-badet, mobbingteater i högdalen, höstlov med julia och amanda på junibacken. du var min livlina när livet var tufft, och jag var din. tyvärr räckte det inte till och nu är du borta.

jag önskar att du hade fått träffa min dotter, att du hade fått bli hennes gudfar som vi planerat. nu går vi till din grav ibland, men du är inte där. du finns på tusen ställen, men inte där. jag berättar för henne om dig och jag vill att du ska bli en ljus person i hennes minne också.

saknar dig.

1 kommentar:

amanda sa...

jag kommer ihåg den dagen vi var på junibacken . det var riktigt roligt !
jag saknar åke jättemycket jag med , han var så snäll mot oss :)