onsdag 21 december 2005

mormorsmor

Idag hade min mormorsmor Elsa Hammarén fyllt 116 år om hon levt (inte särskilt sannolikt, men ändå). När jag var liten brukade hon komma på besök, och då ville hon spela kort och dricka Kir. Ibland bakade hon en formfranska som var jättegod! Hon bodde i en lägenhet på Hägerstensåsen, och jag minns att den var full med möbler och att hon hade många, många prydnadssaker.

Sånt här vill jag föra vidare till Hanna, så att hon känner till sin historia! Jag vill att hon ska veta saker om sina äldre släktingar, till exempel om hennes farfar som inte finns längre. Jag önskar att JAG visste mer. Hur kan man dokumentera det innan kunskapen försvinner?

Nu vill Hanna skriva lite:

rec x xv gm mb hdzxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx vbn

Kloka ord från en smart tjej som sett hur mamma gör - banka lite på tangentbordet kan väl inte vara så svårt?

Jag undrar om jag kommer att bli ihågkommen på min 116-årsdag?

1 kommentar:

Anonym sa...

mmm... Jag har också tänkt på gammelmormor idag... Det är rysligt gammalt med 116 år. Jag kommer ihåg att jag tyckte att det var spännande att känna någon som var född på 1800-talet.