tisdag 10 januari 2006

reflektion

När Hanna föddes tillbringade jag drygt två dygn på Danderyds sjukhus. Vi hade hur mycket människor som helst till vårt förfogande, och all tänkbar expertis stod standby om något skulle gå snett. Jag fick mat och all omvårdnad jag behövde. För det betalade jag 160 kronor.

Igår var jag hos tandläkaren. Jag lagade ett litet hål, en sönderbiten lagning och en liten flisa som trillat bort. Det tog en knapp timme och det var två personer inblandade. För det betalade jag 2055 kronor.

Hmmmm...... inte konstigt att tandvården har blivit en klassfråga!

1 kommentar:

Anonym sa...

Håller med! Jag var också till tandläkaren igår. Hade dock inga hål men en snabb titt i munnen samt röntgen kostade mig ca 500 kr.... Det hade jag kunnat göra mycket roligare saker för som t.ex. att köpa blöjor, barnmat eller skor till min lilla tjej :-)