måndag 13 februari 2006

rapport från lurp-lägret

måndag morgon, kallt men soligt... alla har gett sig iväg till jobb å skola utom jag och Hanna. Hon sitter här på golvet och leker med alla miljoner småsaker som finns i brorsornas rum.
Vi var på visning igår, två hus - ett lite äldre (-81) och ett nyare, som var toppenfräscht, men som antagligen kommer att bli alldeles för dyrt för oss. Vi ska nog gå på visning 2 av det äldre huset ikväll. Usch, det är läskigt att köpa hus! Man kanske står där med världens money-pit på halsen, och vi är ju inte världens mest händiga personer. Sen går det så fort också - om vi ger oss in i budgivningen så kanske vi står där till helgen och är husägare hux flux! Scary....

Men en rolig sak hände - när vi höll på att packa in oss i bilen efter visningen kom lite folk dragandes på pulkor förbi. Jag tyckte att den ena kvinnan var lik en jag känner, men tänkte att det kan det ju inte vara, hon bor ju i Vällingby. Sen såg jag hennes dotter Lisa, som jag hade i min klass i tre år. Världen är bra liten! Det var roligt...

Okej. Veckans grovplanering:

måndag - tvätta, fixa hemma lite. Shepheard's pie till middag.
tisdag - lunch med Jessica och David, Hannas simkompis. Korv å bröd till middag
onsdag - Hanna ska få spruta. Köttbullar och potatis till middag.
torsdag - babysim. Pannkakor till middag.
fredag - städning. Anna kommer!

Inget Ikea den här veckan heller, verkar det som. Håll ut, fellow ikea-lovers (dvs J+P), snart!!

1 kommentar:

Anonym sa...

Bra att få middagstips för hela veckan!!Jag skulle bli glad om du, i fortsättningen, kunde skriva ner dem redan på söndagkväll för våran handlingsdag är på måndagar!!