tisdag 21 mars 2006

fulblogg

dags att blogga lite, kanske... det har varit en rätt hektisk helg, var inne i stan i lördags och ute på bilhandlar-färd i söndags (nä, inget köpt än). På kvällen blev alla inbjudningar till bröllopet klara, men de har inte postats än. Och så mello, såklart. I söndags var jag också hos Ann-Sofie i Hässelby och åt supergoda enchiladas (receptet, please!) och sen åkte jag kommunalt för första gången på evigheter (buss danderyd - täby kyrkby). I går var vi på teater med jobbet, "Längtans karusell" på Pantomimteatern, bra, och sen när jag kom hem hade Sven dödförklarat vår diskmaskin en gång för alla. Hanna och jag åkte till Arninge för att handla mat (shop-express-premiär!) och passade på att kolla på en ny diskmaskin.... jepp, kul, precis vad vi vill lägga pengarna på! Idag har Sven och Hanna varit med mig på jobbet en stund på morgonen och sen kom de tillbaka och åt lunch. Däremellan mer bil-spaning :)
Puh. Och nu är Hanna gnällig och snorig och vi har sovit i soffan hela eftermiddagen. Sen har jag diskat FÖR HAND, vad gör man, och nu måste vi nog gå ner och röja lite i tvättstugan. Och ge Hanna middag.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag vet inte om jag ska kommentera det där med att behöva diska för hand.....Nä jag struntar i det.

Jag är nästan som du sa...

jag vet... det är okej att diska åt oss tre, men på fredag trillar det in 3 personer till i huset. Som tur är alla i disk-bar ålder :)