tisdag 18 april 2006

fem

trött på allt neggande, så här kommer

5 bra saker just nu
(utan inbördes ordning)

1. vädret - när solen tittar fram blir man glad!
2. min nya jacka
3. bara drygt 5 veckor kvar tills jag får nytt efternamn - och en äkta make!
4. barnbidraget kommer på torsdag!
5. mission impossible - en trevlig stund i soffan ;)

... å så en fråga till alla som vet mer om trädgårdar och sånt än jag: överallt blommar krokusar, men de lökar jag planterade i höstas har inte ens stuckit upp näsan över jorden. Why?

3 kommentarer:

Anonym sa...

Det är bara för att de ligger å lökar..............Ingen torr humor va??

Jag är nästan som du sa...

haha.... hanna tackar för påskkortet, det kom idag!

Anonym sa...

Du har satt lökarna åt fel håll. De växer neråt nu. Ca 20 cm under jorden blommer jättefina krokusar...