måndag 24 juli 2006

mer semester


idag är det 3 veckor kvar tills jag börjar jobba.... ska bli kul att börja om med en etta, och dessutom "nya" lokaler och "nya" kollegor!

Idag har vi varit i Spånga och handlat för presentkortet vi fick av mina kollegor när vi gifte oss. Spånga bosättning är en underbar affär, och vi valde länge och väl, men fastnade till slut för ett vackert fat. Dessutom fick vi pengar över till en fiffig pipmugg åt Hanna!

Därfter åt vi lunch på Il Postino, en favvo-pizzeria i Spånga. Min pizza var lätt den största jag ätit - fast jag orkade bara en tredjedel, kanske...

Sen åkte vi till Veddinge, där vi köpte en paraplyvagn till Hanna och strosade runt på Mio en lååång stund - vad mycket man skulle kunna köpa om man bara hade råd!

Ett besök på biblan (lånade bl a Herman Lindkvists bok om Axel von Fersen, vi blev inspirerade av vårt besök på Steninge häromdagen) och sen åkte vi hem och släckte törsten med flädersaft och massor av is! Sen kom åskan och regnet, ljuvligt att sitta och läsa under altantaket medan regnet smattrade...

I morgon ska vi städa och packa, för snart bär det av mot Grekland!

Inga kommentarer: