måndag 4 september 2006

sågning!

Fredrik Virtanen sågar Nyköpingsbro längs med fotknölarna. det är det jag har sagt: att stänga tre snäckor var ett BIG mistake! Och BÖRJA inte ens diskutera Priso med mig!

"Det är oklart hur många gånger jag passerade Nyköpingsbro med bil i somras, kanske tio, kanske fler, det var alltid lika sunkigt. Floder av piss på den skabbiga toaletten, sur personal som inte orkar öppna dörren till terassen, undermedioker mat, sanslösa köer inne på den trånga macken Ända stannade jag där nästan varje gång. Jag drömde om något, jag drömde om något bättre varje gång. Jag drömde om att en Erik Videgård hade köpt stället och gjort det till E4:ans främsta stopp. Jag hoppades. Jag fick hoppen slagna i små glaspärleskärvor. Samtidigt kände jag mig mer vid liv än någonsin på Nyköpingsbro, ungefär som tillfällen då man satsar på några hästar, just innan, just innan förlusten. Då är livet starkt."

Inga kommentarer: