söndag 26 november 2006

hemma igen

Nu är vi hemma efter vår lilla mini-semester. I fredags åkte vi till Nyköping, där vi fick god mat och gott vin. I lördags morse lämnade vi Hanna hos morfar och mormor och körde vidare till Norrköping. Vi checkade in på Grand Hotel som ligger vackert vid Motala ström, och sen gick vi en tur på stan - supergott fika på Wayne's med bagels! På kvällen åt vi fin middag på restaurang Carl Johan, tog en drink på Bomullsfabriken och sen var det dags för konsert: Lisa Miskovsky spelade i världens tristaste konsertlokal. Vi satt längst fram och innan spelningen började kändes det rätt segt. Men hon fick fart på publiken ordentligt, och konserten var kanonbra!

Sen gick vi hemåt i regnet och somnade rätt tidigt. Det var första gången Hanna sov borta sen hon föddes, och jag vaknade flera gånger och bara saknade henne.
Hotellfrukosten var god, men sen hade vi bråttom att packa ihop och hämta vår lilla tjej. Hon sov hela vägen hem, och nu bara njuter vi av att vara hemma igen.

Vi ska försöka komma iväg på såna här minisemestrar lite oftare, det är verkligen balsam för själen.!

2 kommentarer:

P sa...

Fy bubblan vad ni måste ha haft mysigt! Jag blev alldeles, ååååååhhhh jag vill oxå!!!! Och vi som skulle ha varit på Spa nästa helg fick hoppa över det, för det fanns tyvärr inga platser kvar i matsalen p.g.a julshow och julbord..... Fy vad låååååågt tycker jag:( Men det blir i januari istället!

Jag är nästan som du sa...

Elakt av dem tycker jag. Men då har ni ju något att se fram emot!