lördag 11 november 2006

Till Jenny

Här kommer några bra anledningar för dig att fortsätta vara lärare:

  • Lönen :)
  • Trevliga kollegor
  • Gott fika
  • Arbetstiderna
  • Fantastisk mat i matsalen - gratis!
  • Fina presenter från ledningen vid jul/sommar
  • Sommarlov
  • Jullov
  • Sportlov
  • Påsklov
  • Höstlov
  • Barnen (de flesta iaf)
  • Föräldrarna (de flesta iaf)


.... och tänk - om bara några månader kommer ditt största problem vara någon annans problem. Och när du kommer tillbaka har problemet förhoppningsvis flyttat eller nåt. Kanske. Om inte annat så har även problemet blivit ett år äldre och förhoppningsvis mognat lite i alla fall.

Du är en fantastisk lärare och dina barn har tur som har dig. Glöm inte det.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Tack Agneta! Vad gullig du är. Jag är glad som har en kollega som du. Du är den största anledningen till att jag tyckt det varit kul den här terminen (och de andra kollegorna på Solgården, t.ex. Micke blir man alltid glad av att se) Din lista får jag nog spara och ta fram ibland när det inte är så kul att vara lärare. De flesta punkterna har du ju rätt i men en del (som den fantastiska maten, presenterna och lönen...) får jag nog reservera mig mot :-)

Anonym sa...

Om jag får säga vad jag tycker, så är nog den arbetsplatsen den överlägset mest flexibla, som jag har varit på iaf. Alla ställer upp för varandra och det mesta ordnar sig alltid om man t.ex akut måste iväg å fixa nåt. Ingenting verkar vara en omöjlighet.Det är någonting som jag VERKLIGEN har saknat på mina andra arbeten. Och jag tror inte att jag har skrattat ett riktigt hjärtligt skratt sen jag slutade där. Det är jättetrist.Stanna kvar Jenny, du har en jätteviktig men supersvår( säkert en av de svåraste och viktigaste man kan ha) uppgift och du behövs verkligen!!!!:)

Anonym sa...

Tack Pia! Jag håller med, vi har ett underbart arbetslag. Trivs väldigt, väldigt bra på Solgården. Du har rätt i att alla ställer upp för varandra och det är aldrig eller problem. MEN ibland blir man såååååå ARG,frustrerad, sur, förvånad och besviken på saker som inträffar.
Måste ju erkänna att jag egentligen har ångest för att inte FÅ komma tillbaka till Solgården efter graviditeten (sucka inte nu Agneta, jag vet att jag ältat det med dig kanske en eller två gånger för mycket...).
Kan du inte börja jobba hos oss igen då Pia! Det är massor av folk som saknar dig hos oss!

Anonym sa...

Absolut!!!!!Jag kommer i morgon om jag får och jag skulle inte tveka en sekund! Jag tar med mig boxhandskarna, sen ere bara å köra!!Du kan få låna högern om du vill;)