söndag 3 december 2006

första advent


Idag har vi varit på julmarknad på Steninge slott mellan Märsta och Sigtuna. Galet mycket folk! Vi gick runt en stund, i sällskap med Magnus, Calle och Christina, men sen gav vi upp och åkte hem och drack glögg.
Julmarknader ska vara utomhus, tycker jag.
Annars kan jag rekommendera Steninge som utflyktsmål, de har en egen glashytta och även fabriksförsäljning av glas, porslin, husgeråd och annat smått och gott. Dessutom är det historiskt intressant, slottet har bland annat ägts av familjen von Fersen, och Axel von Fersen fördes hit efter att ha blivit ihjälslagen av pöbeln i Stockholm.

3 kommentarer:

P sa...

Men gud!!
Det där är ju mitt hus! Var det du som smög här utanför härom kvällen? Jag tyckte väl att det blixrade lite väl mycket i buskarna!

P sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
P sa...

Hmmm...Du kan väl va lite shyrre å ta bort iaf ett av dessa. Jag tror det blev lite fel nånstans....