onsdag 13 december 2006

Lucia på dagis

Hannas första Lucia på dagis och det var förstås bedårande.
Två saker jag ångrar (nr 2 mest):
  1. jag hade ingen kamera med mig. Orutinerat.
  2. Hanna var den enda som inte hade fin, köpt tomtedräkt. Hon hade röd tröja, för stora fleecebyxor och för liten tomteluva. It breaks my heart, allvarligt. Börjar nästan gråta när jag tänker på det.
Sen var det fika med de andra föräldrarna, fast bara Paulas mamma (som vi känner från bvc och babysim) ville prata med oss. Och Emilias pappa, som vi känner från inskolningen (han hade ny bebis, 2½ vecka, guuud så liten!) Massa unga tuffa mammor med canada goose-jackan på sig inomhus och som luktar rök.
Sen åkte vi hem.

Dessutom: julpyssel på jobbet, men det tänker jag inte ens börja skriva om. Det vill jag helst förtränga.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Men halloj... Menar du att det inte var kul med julpyssel på jobbet när alla barn ville ha hjälp på en gång, ingen blev nöjd, nästan ingen fattade instruktionerna, det var kaos på rasten och vi fick
städa hela klassrummet från glitter, paljetter och papper för att inget barn ville hjälpa till?

Anonym sa...

Va?? var det Lucia igår????
Ungefär så mycket märkte jag av det på mitt jobb.
Jo just det, det fanns pepparkakor vid kaffemaskinen;)
Ja just det igen, en säljare kom och hade 5 st lussebullar med sig( vi är 11 som jobbar där men jag gillar inte lussisar så mycket så det va ok!!)

Anonym sa...

Förresten, absolut inte gråta för Hannas Lucia.
De är ju faktiskt inte så stora och kommer inte komma ihåg ett smack. Och du hade ju ingen kamera, så det finns inga bildbevis... Om E hade varit frisk och varit med på Lucia hade jag tänkt att ta på henne en röd klänning och vita strumpbyxor. Mormor hade ju iof köpt en tomtedräkt men den var ALLDELES för stor. Jag tycker du ska skita i var rök-CanadaGoose- töntarna hade klätt sina barn i :). Du gjorde helrätt!!!!