lördag 30 december 2006

vinalkis? Ingen risk...


Sven och jag måste vara sämst i världen på att dricka rödvin. Missförstå mig inte, jag älskar rödvin, när jag var gravid och när jag ammade kunde jag fantisera om hur jag skulle köpa en hel bag-in-box som skulle vara bara till mig när jag äntligen kunde dricka! Men jag tror faktiskt inte att vi två tillsammans någonsin har lyckats tömma en flaska.... till jul köpte vi ett fint vin - vi drack kanske ett halvt glas var? Så nu till nyår skippar vi vinet och satsar på maten i stället. Inte ens champgne blir det, vi dricker genomgående äppelcider :)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Precis samma här!! Jag har druckit 1 glas vin sen E kom, och det glaset räckte hela kvällen. Jag kände mig t.om yr efter bara nån liten sipp och tänkte att jag ska nog ta det lungt, annars blir jag full.....Men jag tycker inte heller att det känns bra att dricka nånting när E är med. Vet inte varför men det är ganska skönt att avstå faktiskt!

Anonym sa...

Det är ganska skönt att slippa stå och köa på Bolis oxå inför typ nyår!!