måndag 1 januari 2007

första dagen på det nya året

... och vi började med sovmorgon. Vi sov till kvart över tio alla tre, underbart! Nu har vi ätit frukost och ska snart ut och gå en promenad. Sen blir det väl Ivanhoe, det hör till.

Det är skönt att inte vara bakis på nyårsdan. När jag tänker efter var det ganska många år sen jag drack alkohol på nyår, och det är inget jag saknat. Häng med här:

Nyår -06: ja, det var ju igår, med Herrljunga cider, visserligen i magnumbutelj men dock köpt på coop.

Nyår -05: middag hos Magnus och Sanna i Täby, jag ammade och körde.

Nyår -04: Gravid, Sven och jag firade här ensamma.

Nyår -03: Singel och ensam hemma efter trist missförstånd. Nykter och lite sjuk, vill jag minnas.

Nyår -02: mycket trevlig kväll hos Pia och Micke. Mycket vin...

Nyår -01: Fest hos Johan och Clara i Kista. Väldigt mycket vin... Åke var sur i flera dagar efteråt :)

Nyår -00: fest på tre man hand med Annelie och Masse. Mycket kreativt, vi formulerade femårsplaner och långsiktiga mål. (Min femårsplan: jag ska ha barn om fem år, check). Masse och jag skulle gå hem (drygt 5 km) men blev ifattkörda av taxin vid McDonalds. Jag minns att vi hittade ett bord (!) men fick lämna det i en snödriva.

Nyår -99: Millenieskiftet. Jag och Anna är på stranden på Gran Canaria. Rätt nyktert. När vi tog bilen till solfabriken på morgonen därpå hade vi sällskap med alla spanjorer på väg hem från festen i sina Seatar. Utanför sjukhusets akutintag var det kö.

Update: Hmmm... vad var det jag ville ha sagt med detta? Jovisst, att det var ett par år sen jag drack på nyår, hos Micke och Pia om jag inte har missat nåt. Vill gärna tro att det har med ålder och mognad att göra, men tror inte det. Snarare vilken situation man är i i livet - nu är jag småbarnsmamma, och då vill man inte dricka för mycket. Vi får väl se...

PS: drömde i natt att en kompis var gravid. Har drömt det förut och då visade det sig att hon var det. Nu är det väl bara att vänta och se... :)

Inga kommentarer: