söndag 28 januari 2007

kompis från förr

En kompis från förr ringde i kväll. Först lite kallprat, vad gör du nuförtiden, ni vet. Sen: värsta telefonförsäljarrösten - "jag ringer för att bjuda in dig till en informationsträff om ett projekt som bygger på Robert Nåntings teorier om ekonomi. Har du hört talas om honom?"
Nej, det har jag inte. Och nej, jag vill inte vara med på nåt slags tupperware-partyvariant av ekonomisk rådgivning - som tydligen skulle handla om nätbaserad konsumtion och min hushållsekonomi, bla bla bla.

Skumt.

Två frågor:
  1. Har jag just tackat nej till mitt livs enda chans att bli multimiljonär?
  2. Har jag just tackat nej till mitt livs enda (förhoppningsvis) chans att bli tokblåst?
Nåja. Det lär jag kanske aldrig få veta. Men jag står fast:
Nej, jag är inte intresserad.

(Om ni tycker att det är svårt att säga nej till telefonförsäljare, prova att säga nej när det är en gammal kompis som ringer! It takes guts, I tell you!)

6 kommentarer:

Masse sa...

hahaha... det är som att bli spammad av en polare... Skitgrym säljpitch... Det måste jag ta upp på jobbet som en säljteknik... ;-)

Jag är nästan som du sa...

vänta bara, du känner henne också... hon vet var din brevlåda bor!

Anonym sa...

Jag har inga problem att säga nej till sånna som ringer å ska sälja nåt. Om du vill kan du ge mitt nr så kan jag fixa det åt dig!!!!!!

Anonym sa...

Men vad skumt att ringa en vän.
Fråga publiken och 50-50 kanske redan var använda...
En livlina i panik kanske?
Och jag är väldigt säker på att det inte var din enda chans att bli miljonär!

Anonym sa...

Masse: ledtråd - hon har prydnadstroll gjorda av trädrötter. Du har något hemma hos dig som tillhört henne. Beware!

Anonym sa...

Nu spricker jag av nyfikenhet,vet jag också vem hon är?
Snälla, en ledtråd till..?