fredag 2 februari 2007

husköpartankar

Ju mer jag tänker på saken, desto mer känner jag att jag nog hellre köper ett helt nytt hus än ett begagnat.
  • Priset är fast, ingen budgivning.
  • Längre betänketid, vi behöver inte bestämma oss på torsdag.
  • Allt nytt och fräscht.
  • Inga dolda fel (förhoppningsvis).
  • OM pannan (eller något annat dyrt) går sönder gäller garantin.
  • Man behöver inte börja med att renovera.
Ja, vi är sugna, även om tomten vi såg idag/huset som skulle byggas där nog inte är för oss. Vi vill nog avvakta till nästa etapp, säljstart sommaren -08.

Läs mer här, om ni vill.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Tänk att få flytta in i ett helt nytt hus eller lägenhet. Det måste vara drömmen. Är avis på P och M som snart ska flytta. Nästa etapp de ska bygga som ni är intresserade av är det då fler sorters hus att välja på?

P sa...

Jag är jätteglad att vi valde nytt!
Har på sista tiden börjat tänka på saker som silverfiskar och andra snuskiga djur som antagligen automatiskt finns i begagnade bostäder. Usch och blä!
Nu har jag nästan maniska tankar om att jag måste sanera allt som ska in i den nya lgh så att ingenting som inte ska med följer med ändå...
Man vet ju aldrig.

P sa...

Köp nytt om ni kan!
Då får man ju vara med och bestämma hur det ska bli från början med inredning och alla andra grejer!
Ett minus är att det tar så lång tid så att man kanske glömmer bort vad man har bestämt.
Kan ni inte flytta lite närmare hitåt? Du är ju så långt borta :(