tisdag 20 februari 2007

semmeldagen


... och jag har redan ätit en, och en väntar i kylen :) sen får det nog vara bra för i år, SÅ gott är det inte!

Vi hade en jobbig natt. Hanna vaknade efter en timme och sen var hon otröstlig och ville inte somna om. Till sist sov hon och jag några timmar på soffan. Först trodde vi att hon hade ont, hon tog sig åt munnen så vi gissade på tand, halsen eller öronen. Jag stannade hemma i m orse, och blev avlöst av Sven strax före nio. De har haft en helt okej dag, Hanna verkar frisk om än lite snorig. Hennes gråt i natt är fortfarande en gåta.

Nu ska jag googla på "nattskräck".

3 kommentarer:

Anonym sa...

L har haft kortare perioder där hon varit nästan otröstlig på natten och då även mycket kinkig på dagen. Vi har då också gissat på tänder men det har troligtvis varit nattskräck. En gång åkte vi tom till akuten för då hade hon varit helt otröstlig på natten och även i attacker på dagen så vi blev oroliga att det var något annat, men vi fick naturligtvis åka hem :-)Nu är det dock ett tag sedan.

Anonym sa...

Hittade en bra sida som beskrev nattskräck http://www.eckerberg.se/nattskrack.html
Kolla där om du inte redan hittat den! Jag tror att E oxå drabbats av nattskräck under en period men nu var det längesedan. Det är lite otäckt...

Anonym sa...

Ja, den länken läste jag när vi trodde att L hade nattskräck. Det stämde faktiskt bra in på henne. Det var lite läskigt att inte få kontakt med henne då hon hade ögonen öppna och skrek och var både ledsen och arg samtidigt. Det gick liksom inte att bryta. Konstigt nog fick hon sådana där anfall på dagen också vilket gjorde att jag och J trodde att det var något allvarligt fel.