lördag 3 mars 2007

hemma!

Vi har varit hemma sen tolv mitt på dagen, och jag kan bara säga: borta bra men hemma bäst! Vi har haft en kanonvecka, skönt med lite miljöombyte, men som sagt, vi är också väldigt glada över att vara hemma. Hanna njöt verkligen av att få återupptäcka sina saker, och jag njöt av att få fylla tvättmaskinen ;)
Efter lite lunchmacka stack vi till Ikea och skulle köpa hyllplan och trådbackar till de breda garderoberna. Det fanns ett (1) tvåpck med hyllplan, vi skulle ha 5. På hyllan ovanför stod en hel pall med just det vi skulle ha, men den kunde de inte lyfta ner eftersom de inte fick köra truck när det fanns kunder i butiken. Morr! Dessutom skulle vi ha 2 trådbackar, det fanns 1.
Nåja. Vi köpte det vi kunde, plus en läslampa till farmor och en taklampa till Ellinors rum, och så klart lite annat oumbärligt.
Vi tog vägen runt Kista och åt middag (kycklingspett med jordnötsås på Sawadee) innan vi åkte hem och jag kunde återförenas med min vän skruvdragaren.

Inga kommentarer: