måndag 5 mars 2007

Hos dr. Anahita


idag har jag varit hos tandläkaren. Sånt är aldrig särskilt kul, men den här gången var jag helt övertygad om att det skulle bli en dyr historia - för några veckor sen knastrade det till rejält när jag åt broccoli, och sen dess tycker jag att det har ilat i tänderna på den sidan.

Doktor Anahita lyssnade noga på mina klagomål och gjorde sen en grundlig undersökning. Till min stora glädje hittade hon inga hål eller trasiga lagningar eller sprickor eller andra hemskheter. Skönt!!

Reflektion: När det drar ihop sig till tandläkarbesök blir i alla fall jag mer noggrann med tänderna. Jag grejar med mellanrumsborstar (tandtråd funkar inte för mig), laddar eltandborsten och sköljer med flour extra länge. Varför är det så? För vems skull gör jag det? Är det för att tandläkaren ska tycka jag är duktig? Jag menar, om hålen finns där lär det knappast försvinna av att jag borstar extra länge ett par dagar.

Ögontjänare is my middle name :)



För att fira köpte jag en kruka med små påskliljor, de får byta ut den lessna begonia som stått i köksfönstret alldeles för länge.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Då är jag också en ögontjänare för jag fixar också så fint med tänderna inför tandläkarbesöket men tyvärr inte annars vilket jag VERKLIGEN borde.

Anonym sa...

Jag erkänner oxå!

Jag är nästan som du sa...

när jag var gravid hade jag stora problem med tandköttet, och även när jag ammade som mest. Det blööde hela tiden. Som tur är har det blivit mycket bättre. Var seriöst orolig för tandlossning ett tag!