torsdag 15 mars 2007

paus

Är hemma och vänder innan det är dags att hämta Hanna på dagis. Komma för tidigt är ingen idé, antingen sover hon eller så äter hon mellis, och då får man bara sitta och vänta. Tänkte att vi skulle åka och köpa vårjacka, det är för varmt med täckjacka när det är +10 grader. Såg en fin igår, men eftersom hon är mellan två storlekar vill jag gärna prova innan jag köper.
Jag köpte äntligen nya jeans igår! Åkte till JC i V-by och fick hjälp av en liten kille som tog en titt på mig och sen plockade fram ett par som satt som en räkmacka. Tack!! Det är precis så det ska gå till, när jag försökt handla jeans på egen hand blir jag bara på dåligt humör, och alla jeans verkar sluta tillverkas precis i storleken under den jag behöver.
Annars var det en jobbig dag igår, med mycket trista saker på jobbet som följde med hem till tv-soffan - återigen, vad ledsen jag blir när folk inte kan vara snälla mot sina egna barn!
Tur då att det var säsongspremiär på Grey's anatomy, dubbelavsnitt tillåmed. Resten av våren är räddad, McDreamy är tillbaka!

2 kommentarer:

Jenny sa...

Varför skaffar man barn om man inte är snäll mot dem? Jag förstår helt enkelt inte?

Anonym sa...

Barnen har ju faktiskt blivit till utan att någon har frågat om de vill vara här, de har inte valt det själva. Och sen är ju uttrycket "what goes around comes around" ganska bra, som förälder är man ju en förebild för sina barn. Tänkvärt kanske!