onsdag 7 mars 2007

stress?

Igår när jag skulle sova kände jag mig plötsligt hur stressad som helst. Hela jag var som en stålfjäder, kunde inte slappna av. jag har så mycket att göra som jag aldrig hinner: köpa nya kläder till mig själv (mina jeans är helt slut, och jag har inget annat), köpa födelsedagspresenter till Hanna, baka bullar till helgens kalas, städa bort alla verktyg och garderobsbyggargrejjer från killarnas rum, tvätta alla tvätt, ta hand om all ren tvätt, fylla i papper från försäkringskassan, stanna på jobbet tills jag känner mig klar...

Det tar aldrig slut.

Jag orkar inte.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Fy för att vara stressad. Jag har också massor av saker att göra men jag förtränger det hela tiden. Orkar liksom inte ta tag i det.

Anonym sa...

Tänk att Hanna snart är 2 år! Var tog tiden vägen? Ta det dock lugnt med bullar, presenter och allt. Att du mår bra är viktigast.

Anonym sa...

nu känns det mycket bättre, kan jag säga. Stack iväg på lunchen och fixade lite presenter, jag hann förbi ikea på vägen hem och i kväll har vi jobbat på bra med garderoberna. Känns som att läget är mer under kontroll nu. Inga byxor än, dock...

Anonym sa...

Chilla vettja!
Herre gud! Du är ju den av alla jag känner som får mest saker gjorda och som alltid verkar vara i farten! Bullar kan man köpa färdigt och tårta oxå!
Ta ett snabbvarv med snabeldraken precis innan gästerna kommer och kasta in allt du inte hinner fixa i den nya garderoben å dra för dörrarna.Sen ere klart!
(Glöm dock ej att du inte får öppna dörrarna vid en eventuell visning av erat nya projekt.....)

Anonym sa...

HA!!! jag ska minsann kolla på insidan oxå...

Anonym sa...

Ja, jag håller med P. Du är VERKLIGEN en av de personer som jag vet som får saker gjorda. Jag är faktiskt tom lite avis på dig som får så mycket gjort. Hur gör du egentligen? Jag bara struntar i allt.