torsdag 26 april 2007

egenansvar?

Läste i SvD (orkar inte leta länk) i morse att luftföroreningar är farligt även för små barn. Nähä? Det hade jag a l d r i g kunnat lista ut själv! De hade intervjuat en småbarnsmamma som bodde på Lilla Essingen, där man alltså har motorvägen precis utanför fönstret var man än bor, och när hon fick veta den chockerande nyheten sa hon att hon hoppades att "politikerna tänkte göra något åt luftföroreningarna kring Essingeleden".
Hallå?? Borde man inte tänka på det INNAN man flyttar dit? Essingeleden har ju legat där sen, tja inte vet jag, bilismens barndom typ. Det är ju som att köpa ett hus i Bromma och sen klaga över flygplatsen. Eller, för all del, att köpa ett hus brevid en skola och sen klaga på att det är fullt med barn där. (It's been known to happen.)

Jag blir så trött.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jag komer bara på en sak.
ÄRTHJÄRNA!!!

Anonym sa...

Jag kommer på två.
Pucko och dumsnut!!!

Jenny sa...

Ja, vad säger man... Människor är så konstiga.

Anonym sa...

Verkligen konstiga.