fredag 27 april 2007

gräva är kul!

Åh vad nöjd jag är med mig själv! Idag har jag äntligen flyttat de två smultronschersminbuskar jag köpte i höstas från deras provisoriska plats (utan sol) till varsin grop i gräsmattan! Dessutom fick min rabarberrugge också komma ut i solen. Just nu står den lite konstigt mitt i gräsmattan (ser det ut som) men den ska snart få sällskap, är det tänkt.
Förrutom det har jag planterat penséer i två krukor, som nu står på den blåa bänken på trappen.
Våren är oslagbar.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Det är mysigt att fixa ute! Jag älskar våren. När barnen är lite större kommer nog både jag och Jonas att bli riktiga trädgårdsnördar för vi tycker det är så kul.

Anonym sa...

Jag älskar Ulriksdals trädgård som du var den första att visa mig. Jag skulle fortfarande vilja gå den där trädgårdskursen du pratade om för något år sedan trots att den var dyr. Kanske nästa år? Dessutom skulle jag vilja köpa så mycket som finns där, de har helt fantastiska saker och växter tycker jag. Fikat är inte dumt heller :-)

Anonym sa...

Jag skulle gärna vilja ha en liten trädgård! Men nu har jag iaf en stor balkong som jag kan göra iordning lite! Funderar bla på att införskaffa äppelträd kruka, anpassat för balkong. Det kanske kan vara nåt??