fredag 6 april 2007

undran


Hur gott om pengar måste man ha för att det ska kännas okej att lägga ner en massa pengar på att köpa en 4-hjuling?

Det finns liksom inte i min värld... att man köper en sportig andrabil, det är en sak, den kan man ju faktiskt få användning för, men en sån här.... nä, jag hajar inte.

Anledningen till att jag undrar är att det verkar vara nya flugan här där vi bor. Var å varannan fräser runt på en leksak och jag tycker bara att det är så t ö n t i g t!

(Lite roligt är det att en kille är jättestor och hans 4-hjuling är rätt liten, så han ser galet förvuxen ut, hihi!)

5 kommentarer:

Anonym sa...

Fattar inte heller hur man kan köpa så dyra saker som bara är en leksak egentligen. Hur har folk råd?

Anonym sa...

och även om man har råd, varför lägga pengar på sånt?

P sa...

Men tänk att råka ha typ 40 lax över till en onödig grej som man vill ha bara därför. Vilken supermajig känsla att bara kunna gå å köpa det då utan att ha ett dugg ångest!
Det hör inte till vanligheterna hos oss precis. En annan har ju nästan ångest för att man köpt tomater för 45 spänn kilot.

Anonym sa...

ja, det var det jag undrade: h u r mycket pengar måste man ha för att det ska kännas okej att köpa nåt så totalt onödigt?
Ingen idé att spekulera, jag kommer nog aldrig att hamna där...

P sa...

Jag vet inte. Typ skitmycket! Jag kommer nog inte heller hamna där. Det blir nog tomaterna för 19.90 kilot resten av livet känns det som.