onsdag 18 april 2007

vab

Vi är hemma idag. Igår kväll hade Hanna en riktigt elak klåda på fötterna när hon skulle sova, och nässelutslagen hade spritt sig till armar och händer. Det slutade med att hon låg med fötterna uppåt i sängen och jag låg och blåste på hennes fötter för att lindra klådan. Vad gör man inte för sin älskling?

Idag har de små prickarna bleknat och hon har bara lite utslag på ena skinkan, ryggen och överarmarna. Jag antar att hon kanske skulle kunna gå till dagis, men om klådan kommer tillbaka vill jag ha henne hemma. Jag ringde dagis för att fråga om hon ätit något ovanligt igår, men det var den fasta vikarien som svarade och han visste ingenting.

Suck. Dessutom har jag 4 utvecklingsssamtal inbokade i eftermiddag, men Sven kommer hem och löser av mig efter lunch. Och jag är superförkyld fortfarande, komplett med huvudvärk och lätt feber. Oh well, snart är det fredag...

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag tror inte att det är vattkoppor för då blir det avskilda koppor med en "krater" i! Det låter som något som kallades Fjärilssjuka när ni var små. Någon slags klåda som dök upp när de första fjärilarna kom. Nog så plågsamt, jag har själv drabbats en gång på tiden. Håll ut! Ma