onsdag 16 maj 2007

kvar att göra

Ända sen helgen har vi jobbat hårt med vår att-göra-lista. Bland annat har vi klätt om köksstolarna och fixat iordning Hannas rum. Men än är det inte slut. Kvar att göra är:
  • klippa gräset (1) klart
  • baka matbröd (1) klart
  • sanera köket (1)
  • städa i tvättstugan (2) klart
  • göra rent grillgallret (1) klart
  • toaletterna (1) klart
  • ta bort de värsta fläckarna ur vardagsrumsmattan (3)
  • städa altanen (1)
  • tvätta fönster (4)
  • handla på systemet (1)
  • kolla lånelägenheten så att den är fräsch (3) klart
  • baka marängbottnar (1)
  • stoppa in tjälknölen i ugnen (1) klart
  • dammsuga och torka alla golv på bottenvåningen (1) klart
(Siffran efter anger prioriteringsgrad)

Så vad sitter jag här för? Har latat mig nog för idag. Nu ska jag sätta en deg och städa i köket.

För den som ev missat det: anledningen till all denna aktivitet är förstås att Sven fyller 40 på fredag, och att svärmor + två svägerskor ramlar in här redan i morgon! Det är kul med fest, men det är lite att stå i innan. Jag minns min egen 40-årsdag, då var jag höggravid...

Inga kommentarer: