söndag 20 maj 2007

söndag kväll

Nu är en lång, hektisk men skön helg slut... i torsdags kom svärmor Gullan och svägerskorna Eva och Anki, och då grillade vi kyckling. I fredags fyllde Sven år, och då eamlade hela min familj in också. Vi åt god mat (tjälknöl med Evas potatissallad) och hemmagjord marängtårta (morr, marängen ville inte som jag ville...) med citronkräm och jordgubbar. Alla blev mätta och glada.
I går, lördag, köpte vi nya skor till Erik, och på kvällen planterade vi röda vinbärsbusken som Sven fick av min bror Björn med familj. Idag kom Sanna, Magnus och Calle hit (de var i Rom i fredags) och vi åt älgfärsburgare och marängtårta (köpta bottnar den här gången...). När de hade åkt grävde jag och Hanna en gigantisk grop där vi sen planterade klematisen som Sven fick av min mamma och pappa.
Nu ska vi snart sova. I morgon är det måndag, men bara drygt tre veckor kvar till skolavslutningen :)

Inga kommentarer: