onsdag 13 juni 2007

segt

Nu har jag varit på jobbet i en dryg timme och hunnit med följande:
  • fikat med vaktmästaren.
  • ätit lite godis ur hinken som sexorna lämnade igår.
  • pratat maraton med Charlotte vars kille också sprang i lördags.
  • fikat med fritidspersonalen.
  • ätit tre mackor med smör.
  • hjälpt en unge att komma igång med en stickning.
  • ätit upp fritidspersonalens choklad.
  • läst diverse bloggar.
Effektiv är bara förnamnet. Om en timme börjar min hjärt- lungräddningskurs. Undrar just vilka storverk jag ska hinna uträtta innan dess?

Update 13.30:
  • varit på kort information om nästa års schema.
  • varit på HLR-kurs (bra att kunna, men väcker etiska frågor...).
  • ätit pizza med kollega och skvallrat i största allmänhet.
Tror det börjar bli dags för fikarast?

Det är ju bara att inse att jag inte kommer att få något vettigt gjort idag. I morgon däremot ska jag vara helt sjukt effektiv! (Då ska jag nämligen vara på konferens med chefen hela dagen, vågar inte annat....)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Och vilka är de etiska frågorna? Hjärt- lungräddning kan väl aldrig vara fel?

Anonym sa...

nej självklart inte men typ om du kommer till en olycksplats med flera skadade och du kan bara hjälpa en... vem väljer du? Och när du inte orkar längre (efter 15 minuter, enl. skolsköterskan), vad gör du då? Sitter och tittar på hur personen dör?

Anonym sa...

Råkar man ha en termos med kaffe i bilen kan man ju bjuda på en kopp, och vill de inte ha kan man ju ta sig en kopp själv under tiden man väntar.... Nä, fy!! Att jag ens kunde skriva så.