fredag 1 juni 2007

tant-hobby?

Jag erkänner. Jag har börjat med stavgång.

Ja vadå? Jag hinner inte åka till gymmet, att gå ut med Hanna i vagn funkar inte för hon vill bara "pinna" (= springa) och då får man aldrig upp flåset, och promenader på egen hand (eller egen tid över huvud taget) har inte funnits på världskartan på rätt länge.

Men nu: en halvtimme ett par gånger i veckan kan jag sno åt mig, och då gäller det att ta chansen. Jag, mina stavar, min iPod och doften av kaprifol och syrén från alla trädgårdar.

Mammalyx!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Bra jobbat! Jag tycker att du är superduktig! Har inte fått häcken ur än trots att vi pratade om det för ett tag sedan... Men det står med på att-göra-listan!

Anonym sa...

Perfekt. Marathon 2008 är 31 maj. Det är bara att börja träna nu... hahaha...