måndag 2 juli 2007

arg!

Idag var vi inne i stan. Jag och Hanna gick en sväng för oss själva och då passade hon på att bajsa. Jag gick till Kulturhuset för att byta blöja, och de ville ha 5:- i avgift. Helt okej, men jag hade bara 3:50 och de tog inte kort. Jag sa att jag bara skulle byta en blöja, men nej, det gick inte.
Arg och sur ringde jag Sven och vi träffades i Gallerian och gick till deras (mycket fräscha) toalett. Jag betalade 5 spänn och bytte blöjan, allt frid och fröjd. När vi var på väg ut kom en liten kille som pratade engelska och bad vakten att få komma in fast han inte hade några pengar. Nej, det gick inte. Han fick en femma av oss.

Arg! Är det så här vi ska ha det i samhället? Är det så här vi ska behandla varandra?? Jag fattar väl att de inte vill släppa in en massa knarkare, men att få byta en blöja, eller en liten kissnödig kille, lite urskiljning får man väl ha?

Nästa lördag ska jag växla in en massa femkronor och sen ska jag stå utanför toan och dela ut till alla som vill ha!

5 kommentarer:

Anonym sa...

En gång när jag var gravid och Var i Vällingby fick jag inte komma in på toaletten för jag bara hade 4 kronor och inte 5 som det kostade och jag var såååååååå kissnödig!!!! Det var verkligen kris. Då var jag också ARG!

Anonym sa...

Vadårå,va ska vi annars leva av?

Jenny sa...

Tja, något annat kan du nog leva av. Inte av pengar från stackars kissnödiga barn eller gravida. Ha!

Anonym sa...

Enligt nån lag eller nåt får man inte hindra gravida kvinnor från att gå på toaletten. En bekants kompis är advokat och det fick jag höra när jag var gravid. På McDonalds är det gratis för gravida att gå.
Toavakten: Ditt jobb är skit, klipp dig och skaffa ett nytt liv ;)

Anonym sa...

Jag tycker det är svinigt. Så fruktansvärt lågt.