tisdag 24 juli 2007

Vardagshjältar

I min serie "hjältar i vardagen" vill jag idag berätta om min kusin Nina och hennes man Micke. Trots tre egna barn, ett fosterbarn, ett varannan-helg-barn, en hund och tre katter har de tagit emot två syskon som behövde någonstans att bo medan deras familjesituation utreds och styrs upp.
Puh! Dessutom jobbar de heltid båda två... jag fattar inte var de får all ork ifrån - jag beundrar dem och deras barn för det de gör för dem som inte är lika lyckligt lottade!

(Om det bara hade gällt att styra upp struliga ungar hade jag kanske kunnat göra det, men här handlar det om struliga föräldrar som de måste så att samarbeta - som snor barnens saker och säljer dem för att få pengar till sitt missbruk, som ständigt sviker sina barn och som kanske inte går att få tag på när det behövs. Nej tack, jag avstår gärna...)

Inga kommentarer: