tisdag 21 augusti 2007

gladpost

Har ni tänkt på hur sällsynt det är med personliga, handskrivna kuvert i brevlådan nu för tiden? Ni vet, såna där med avsändare och frimärke och allt. Idag låg det inte bara ett utan två såna brev i vår brevlåda!

Det första var ett blått, adresserat till Hanna. Mormor och morfar skickade hårsnoddar med blommor och fiskar. Hanna jublade!

Det andra var guldfärgat och adresserat till Sven och mig. Det var en inbjudan: våra vänner Sanna och Magnus hade gift sig och bjöd nu in oss till en fest som skulle fira just denna lyckliga tilldragelse. Vi jublade! Jag blev så glad så att jag fick gåshud - inte för att jag ska få gå på fest, utan för att de har gift sig, efter 19 år tillsammans.

Så där ser man. Ett brev kan betyda så mycket! Jag tror att mitt nyårslöfte ska bli att skicka fler brev till mina vänner.

1 kommentar:

Anonym sa...

Åh vad kul det ska bli!!!! Jag längtar redan tills jag får mitt ;)