fredag 31 augusti 2007

godis? nej tack.

I morgon har det gått en vecka sen jag började på allvar med det här med viktklubb.se. Gjorde en vägning i morse, och då visade det sig att jag har gått ner 1.2 kg på 6 dagar. Inte illa, va? Tyvärr gör förkylning med feber att jag måste ta det lugnt, annars hade jag gärna motionerat lite mer än jag gjort. Stavgång är grejjer det, trots tantvarningen!

En sak som jag reflekterat över är att jag inte har varit ett dugg godissugen den här veckan. Att gå förbi godishyllan i affären har inte varit några problem alls (fast jag åt en Bounty igår...). Jag vet inte vad det beror på, men det känns skönt.

Framgången gör självklart att jag blir mer peppad att fortsätta. Att tappa 10 kg innan jul känns plötsligt absolut uppnåeligt.

Kom igen Jenny, kan jag så kan du!!

5 kommentarer:

Masse sa...

Tjohooo... Grattis!

Anonym sa...

Wow! Nu blir jag ännu mer peppad inför måndag då jag ska börja! BRA jobbat!!!!!!

Anonym sa...

Å här sitter jag med näven i godisskålen....Nä jag skojja bara. Men konstaterade i går kväll att jag faktiskt gått ner 3 kg på 6 v. Det har precis gått 6 v sen vi kom hem från Dalarna. Mammas mat är farligt god!

Anonym sa...

Själv har jag lyckats gå upp 4 kg under semestern,trots att jag nästan bara druckit öl.Men imorgon börjar mitt nya liv,med promenader och nyttigare ölsorter!Wish me luck.

Anonym sa...

Blir man inte väldigt kissnödig av öl??
Jamen just det, du har ju så nära till toan!! Spola ner dig, Toavakten! Hehe...