söndag 26 augusti 2007

I morgon

är det dags för vägning igen. Väntar mig inga större förändringar eftersom jag egentligen inte har kommit igång på allvar förrän igår. Men det är spännande och lärorikt att skriva in vad man äter i dagboken, för då får man allting svart på vitt! Om man väger som jag och vill gå ner som jag ska man äta 1642 kalorier/dag, om man inte motionerar, då får man äta lite mer. Både i går och idag har jag hållit mig inom ramen! Dessutom är det intressant att se fördelningen mellan de olika näringsämnena - hur det borde vara och hur det är. I går landade jag på pricken som jag skulle, idag blev det lite för mycket fett och lite för lite kolhydrater.
Som sagt, lärorikt - även för den som kanske inte behöver gå ner i vikt men som vill äta lite mer medvetet.

Inga kommentarer: