lördag 22 september 2007

gammal

Tonårsdottern dansar runt och gör sig i ordning inför en kväll med kompisarna. Hon spelar musik jag inte hört förr ("Rooney heter dom. Du vet den där snygga killen i den och den filmen? Nähä, men det är i alla fall han som sjunger") och gör sig fin.

Plötsligt känner jag mig gammal och trist. Här sitter jag i soffan och glor på Bamse och det var länge sen jag dansade och var glad inför en lördagskväll.

Update: mest patetiskt: att jag tittar på bamse utan att Hanna ens är här. Hon är där uppe och dansar hon också. Såklart.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Jag är helt bergis en såndär som man tyckte att sina föräldrar var när man var typ 14. En sån som lyssnade på gamla godingar som SvenIngvars och Rod Stewart i bilen & hade kärringkläder i beiga kulörer.
Jag har absolut noll koll på musik och på att göra sig fin inför en lördagskväll. Det känns hur kasst som helst.

Anonym sa...

You´re not lonley sister! Jag brukar fortsätta kolla på E:s filmer fast hon har ruttnat å gör nåt annat. Kan ibland t.om komma på mig själv med att tycka att hon är alldeles för högljudd så att jag inte hör teven....

Anonym sa...

En helt annan sak. Var loppisen i Brottby bra?? Jag funderar på att åka dit å göra mig av med en hel del gammalt groll. Tydligen så håller de på till 30 sept.

Anonym sa...

den var bra, men antalet besökare är ju såklart beroende på vädret. Hör av dig om du ska dit i morgon, då ska vi komma och säga hej!

Anonym sa...

Kom precis på att jag ser ju inget...Och M lät inte särskilt positiv till det den här söndan, folk kan ju tro att jag har fått värsta saftiga smockan eller nåt. Det kanske ej e så kul för honom att stå där bredvid mig då...
Men nästa vill jag nog dit, då har jag nog hunnit gå igenom vinden lite oxå!

Anonym sa...

det förstår jag... men nästa helg är vi i kopparberg, så då får du klara dig utan oss ;)