fredag 14 september 2007

Insikt

Jag har suttit och funderat lite över mitt jobb i kväll. Jag har jobbat med barn i hela mitt vuxna liv, och de senaste 10 åren som lärare. Jag brukar gilla mitt jobb, men i höst har det liksom inte riktigt varit som förr - jag får inte snurr på jobbet, om ni förstår. Det är inte kul, helt enkelt.

Nu vet jag varför.

Jag är pedagog, jag gillar att undervisa, att lära barn nya saker, att få dem att tänja sina gränser och överträffa sig själva. Om jag bara, eller för all del mestadels fick ägna mig åt detta skulle jag inte klaga.

Men jag är trött på att behöva uppfostra andras ungar.
Jag är trött på att behöva ägna större delarna av dagen åt konflikthantering.
Jag är trött på att försöka göra folk av ungar som inte vill något hellre än att vara elaka och göra varandra illa.

Jag vet att det är en del av jobbet, men det behöver ju inte betyda att jag måste gilla det, eller hur?

Kanske dags för en ny karriär.? Öppen för förslag!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag kan ha en öppning på mitt kneg,om det är intressant?

Jag är nästan som du sa...

toavakt? på t-centralen? näää...

fast om du menar på ditt extraknäck är jag med! Helt klart! (till allas skräckåfasa)

Anonym sa...

VAAA??? Extraknäcket på Odenplans toa? Du e galen Agenta.