lördag 15 september 2007

lördag = ätdag

Redan när jag gick med i viktklubb.se bestämde jag att lördagar skulle vara den dag då det är okej att äta allt det där man är sugen på. Det har jag hållit fast vid - det är lördagsgodis som gäller för hela familjen (ett stort steg för oss, ska ni veta!)
Viktklubb innebär ju att man ska skriva upp allt man äter under dagarna för att hålla koll på kalorier och sånt, och det har jag varit mycket noga med. Just på lördagarna har det blivit lite jobbigt eftersom det lätt drar iväg en ganska bra bit över mina dagliga 1642 kalorier (förra lördagen landade det på 1974 kalorier....). Därför har jag bestämt mig för att inte skriva upp någonting idag!

Men å vad jobbigt det är, jag har blivit så van att allt noteras mentalt och jag är hela tiden på väg in i datorn för att skriva in!

Dagens intag, förrutom frukosten: hamburgare och pommes på Levinsky's i Kista (dock med vatten istället för cola), en latte och 2/3 av en 100-gramskaka 70% choklad med apelsinsmak (räknar med att få i mig hela under kvällen).

Undrar om jag kanske bara ska kolla... nä, det ska jag ju inte. Så var det ju!

1 kommentar:

Anonym sa...

Men apelsin är ju nyttigt ju :)