måndag 8 oktober 2007

Orsaker att vara glad

Hemma och sjuk, men blev ändå inspirerad av förtträffliga bloggerskan Linka K att skriva en


"Att-vara-glad-åt-lista":
  1. Min kära man var just hemma på lunch och fixade grillad kyckling med ris och sås till sin sjuka fru (left-overs från frysen, men i alla fall!)
  2. Om mindre än 3 veckor åker vi till Glasgow, bara han och jag.
  3. Om nån timme kommer min underbara dotter hem från dagis.
  4. Jag har sovit till tolv idag och mår lite bättre.
  5. Solen skiner.
  6. Om bara några veckor har jag lov i två dagar.
  7. Snart är det dags för alla julförberedelser.
  8. Jag har redan köpt min första julklapp.
  9. Snart ska jag ta en lång härlig dusch.
  10. Kaoset i tvättstugan är (tillfälligt) under kontroll.

Hur ser din lista ut?

5 kommentarer:

Anonym sa...

Shit... jag tänkte att jag skulle skriva en lista men kom inte ens till 1.

Närå, skoja bara... Skulle säkert kunna komma längre men jag orkar inte... Är trött efter att klippt allt gräs på torpet. Se, där är en sak att vara glad över...

Grattis på namnsdagen... Och Görel Anna Birgitta hade också namnsdag...

Jag är nästan som du sa...

Vi har också klippt gräset! En punkt till alltså! Det var så långt att vattenslangen hade vuxit fast.....

Anonym sa...

Vårt gräs var så högt att en indianstamskultur blomstrade och dog ut i den höga gräset innan vi hann klippa det... Såg resterna efter en civilisation... Jag svär...

Anonym sa...

Tävling??!!!! Japp, I´m in!
Åkej vårat gräs som jag klippte i helgen var så långt att flaggstången var skymd bakom.

Anonym sa...

Ps. Jag läser oxå LindaK ibland! Kul att vi läser samma!!