onsdag 19 december 2007

önskan

Jag har kommit på att jag skulle vilja ha en kompis. Jag har ju Sven, men det räcker inte alltid, om ni förstår. En kompis som bor nära, som man kan ta en spontan promenad med, som man kan kvista över till en kväll för lite fika och en film. I många år hade jag Åsa och Åke, dem kunde man alltid titta över till om kvällen kändes ensam och trist, men nu har jag ingen. Inte här i närheten i alla fall. Alla mina kompisar (de som finns kvar) bor nån annanstans.
Men hur gör man då? Ska man bara plinga på hos nån trevlig 40-plussare och fråga "ska vi leka?"
Jag vet faktiskt inte.

3 kommentarer:

Anonym sa...

jag är så lyckligt lottad att jag ganska nyligen hittat en vän på jobbet jag jobbar på och som bor rättså nära! Vi har nyss gjort en utflykt till Kista ihop med mat å försök till shopping!!Första gången på evigheter som jag inte är stressad vid matbordet :)Tyvärr hittade vi inga kläder...Men det var o så mysigt ändå!!

Anonym sa...

Om du flyttar lite närmare mig kan vi leka varenda kväll om du vill :D

Anonym sa...

Varför inte plinga på hos någon... Det kan man väl.