torsdag 27 december 2007

Vardag

Julen är över. Sven har börjat jobba igen (eftermiddag/kväll den här veckan, slutar 23). Hanna sover middag och jag sitter i soffan med en cellofanpåse med fint hemgjort godis som jag fått av Nils i min klass. Jag har sparat det tills jag kunde njuta av det alldeles själv!

Ja, julen är över, men ändå inte. Under granen ligger klappar och väntar på bonusbarnen som kommer på lördag. Det är väldigt förvirrande för Hanna - det har ju redan varit julafton, ska vi slå in mer julklappar då? Och kommer tomten att komma tillbaka?? Men sån är verkligheten för många barn i blandade familjer, och det gäller ju även dem som bor med mamma och pappa men som har halvsyskon.

Det blir nog bra. Vi ska bara köpa några julklappar som hon kan få öppna också. Jag tänkte inte på att spara några av dem hon fick på julafton.

Inga kommentarer: