söndag 24 februari 2008

sjukrapport

I morgon tar jag de sista tabletterna i antibiotika-kuren. Jag är mycket bättre, men ändå inte helt återställd. Därför tänkte jag ringa min husläkare (det blir första besöket hos henne) i morgon och be att få komma in på kontroll - lyssna på lungorna, kolla sänkan osv.
Jag blir fortfarande andfådd, men framför allt har jag perioder när det är tungt att andas, nästan som astma. Ska höra om jag kan få något som vidgar luftrören och gör det lite lättare.
Tröttheten sitter också i, även om den inte är lika bedövande som i början på veckan. Jag har läst att den kan sitta i upp till en månad... tur att det börjar bli vår, hade nog varit outhärdligt i november!

Idag har vi varit ute lite, långsamma promenader runt området med Hanna, skönt med frisk luft även om det var i fuktigaste laget för mig.

Håll nu tummarna för att fru husläkare har tid att träffa mig i morgon! Vill så gärna ha bekräftat att det går åt rätt håll.

Inga kommentarer: