fredag 29 februari 2008

Tillbaka i selen

Nu är väl sportlovet officiellt slut, och på måndag ska jag jobba. Det känns helt okej, särskilt som jag inte har varit där på mer än två veckor. Kan till och med sträcka mig till att säga att jag .... ja, faktiskt längtar lite! Efter barnen, efter kollegorna, men framför allt efter lite ordning och struktur på tillvaron. Att vara ledig så här länge är inte bra för moralen.

En bra sak som jag sett fram emot är det faktum att jag kommer att vara ledig varje torsdag fram till sommarlovet från och med nu! Min goda vän och kollega Jenny gör come back efter sin föräldraledighet, och det har jag sett till att utnyttja. Ska bli sååå skönt med en extra dag, precis lagom före helgen också. Jag kan städa, tvätta, handla, ja göra allt sånt man måste ägna dyrbar helgtid åt annars. Dessutom ska Hanna och jag gå till badhuset så ofta vi kan.

Tre veckor. Så länge ska vi jobba innan det är dags för nästa lov. Det fixar vi!

3 kommentarer:

Jenny sa...

Jag ser fram emot att börja jobba på torsdagar, Jonas ser fram emot att få vara hemma med barnen, barnen ser fram emot att få vara hemma med Jonas. En situation där alla vinner helt enkelt! Kan vi höras på måndag kväll ang. en del frågor jag har kring arbetet? Eller passar tisdag bättre?

Anonym sa...

absolut, jag tänkte också att jag kanske kunde skriva ihop lite och maila dig - en "lathund" att ha i handväskan :)

Jenny sa...

PERFEKT! Jättebra för mig som fortfarande har lite problem med minnet sedan graviditeterna :-) Jag blir mycket glad om du kan fixa det.