fredag 8 februari 2008

Vårtecken

Idag gick jag och Hanna på jakt efter våren. Titta vad vi hittade!

Vårtecken 1: barn i sandlåda.


Vårtecken 2: förra årets kvarglömda och dränkta påskliljor i kruka har överlevt mot alla odds och skjuter nu nya skott.


Vårtecken 3: Tussilagoknoppar. Tussilagoknoppar!! I början av februari!

Sen hann vi inte spana mer för vi blev attackerade av en låssmedskille som lyckades sälja lås och annat till oss för flera tusen på bara några minuter. Så är det att vara husägare! :)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ja nog bor vi i ett avlångt land men tussilagoknoppar nu.Här har vi full vinter.Idag sken solen alldeles underbart vackert.Jag har fortfarande jul inget är undanplockat av förståliga skäl kanske.Men snart är allt väck hoppas jag.Tog bort gipset idag ser ut som en ruggig ödla i skinnet.Var rädd om tussilagon så står de där snart med gula kjolar.H M

Jag är nästan som du sa...

lovar att visa en bild för dig då!

Anonym sa...

Vad ska jag trycka på för att få se bilden?Jag är ju helt borta på sådant här. Men tilläggas kan att idag har vi väldigt lite snö och Siljan har försvunnit i dimman.Vilken fin bild på Hanna där hon ligger så avslappnad och sover.Hadet......Häls M