måndag 24 mars 2008

annandagsutflykt

I morse när vi hade betalat våra räkningar upptäckte vi att tidskriftssamlaren där vi sparar räkningarna var full. Alltså blev vi hastigt och lustigt tvungna att åka till Ikea för att köpa en ny.
Väl där insåg vi att vi inte ville stå i kö för en grej som kostar 29:-, så vi köpte ingen. Vi köpte ingenting! Vi fikade inte ens, för restaurangen såg ut som t-centralen i rusningstrafik - istället tog vi till vårt specialtrick: fika på Wayne's på Plantagen istället. Godare och trevligare (och *ehum* dyrare). Sen ägnade vi en god stund åt att spekulera över hurdana utemöbler vi skulle vilja köpa. Man kan säga så här: show me the money! Det fanns mycket jag skulle kunna tänka mig (och ännu mer jag inte kan tänka mig).

Sen åkte vi på visning. Vi gillade huset båda två (trots färgen på badkaret, Mona!) men vi bor kvar.

Nu har min huslige make vispat ihop en citronkaka som står i ugnen, så snart blir det mer fika.

Glad annandag på er, alla!

Inga kommentarer: