måndag 17 mars 2008

förtroendeingivande?

I torsdags var jag på check-up efter lunginflammationen hos min husläkare (mitt första besök hos henne). Hon ville att jag skulle röntga lungorna. Sagt och gjort, i fredags åkte jag till röntgen - men då hade hon inte skickat min remiss. Tjejen i receptionen fick ringa och krångla innan en annan läkare skickade remissen ("min" läkare var ledig).

Idag har jag väntat hela dagen på att hon ska ringa och ge mig besked om resultatet av röntgenundersökningen (som uppgjort). Jag försökte till och med ringa henne, mot bättre vetande. No luck.

*suck*

Mitt intryck av henne efter besöket i torsdags var rätt bra, men nu har jag nog ändrat mig.

Update 18/3: Idag har jag både pratat med och fått brev av läkaren: allt var bra, inget onormalt syntes. Skönt!

Inga kommentarer: