torsdag 6 mars 2008

Mässan

Idag var vi på Rum och Trädgårds-mässan, ja ni vet ju att jag vann en biljett och jippi vad glad jag blev då!

Vi var där strax innan de öppnade, och då fanns inte en parkeringsplats i hela den änden av Sollentuna. Vi fick vada genom lera i flera kilometer för att komma fram, efter att ha parkerat långt ute på landet (nå, självklart överdriver jag en smula, ha överseende). Sen var det tjockt med folk, fast det blev bättre när alla hunnit in på själva mässan.

Själva mässan var - tja, inte så mycket att se. Vi var där i ganska exakt fyrtio minuter. Om man är pelargonfrälst eller gillar att köpa småplantor, fröer och lökar så hade man säkert ett eldorado, men min största behållning var att prata med en kille om trädgårdssten. Och att Hanna fick en gullig räv-handdocka.

(Tur att vi bara behövde betala inträde för en...)

Vi åkte till Kista i stället. Lunch, glass och nya springskor till Hanna.

5 kommentarer:

Jenny sa...

Tur att J inte åkte dit med A för det hade de tänkt.

Jag är nästan som du sa...

jag tror mer på trädgårdsmässan i älvsjö i april, lät på stenkillen att det skulle bli mycket större. Och sen tror jag att det är bra om man har nåt särskilt man vill kolla, typ sten eller pool eller nåt sånt. Och i april kan man ju köpa mer plantor som man kan sätta ut direkt.

Anonym sa...

Vad härligt det låter då du pratar om plantor,pelargoner.

Låter som livet återkommer igen. Hittade idag något som stack upp ur jorden som påminner om påskliljor. Jag blev alldeles lycklig o varm. Det finns nog hopp.

Hälsn. M

Anonym sa...

Vad härligt det låter då du pratar om plantor,pelargoner.

Låter som livet återkommer igen. Hittade idag något som stack upp ur jorden som påminner om påskliljor. Jag blev alldeles lycklig o varm. Det finns nog hopp.

Hälsn. M

Anonym sa...

Det är så härligt att jag börjar stammmmmma.