tisdag 29 april 2008

Bra sak

De senaste veckorna har jag och min kollega Lotta tagit en rask promenad på lunchen istället för att sitta i personalrummet och fika. Vi hinner gå i 25-30 minuter åtminstone 3 dagar i veckan. Det är otroligt skönt, och man orkar med resten av dagen på ett helt annat sätt!

Idag hade Lotta lite annat att göra så jag fick gå själv. Helt okej, jag gick och spanade lite i alla vackra (och för all del mindre vackra) trädgårdar. Det är ju så himla fint så här års, massor av scilla, tulpaner och skir vårgrönska. Skönt att man inte är så där jobbigt pollenallergisk... :)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vi är med i nån steg-tävling på jobbet fr.om idag och 8 veckor frammåt. Alla har fått varsin stegräknare. Från jag vaknade i morse till nu har jag gått 14085 steg.
Å några till kommer det att bli, jag har tvättis idag.

Jag är nästan som du sa...

det är ju superbra! Vi ska visst också få stegräknare nästa vecka när vi har friskvårdstema.