torsdag 24 april 2008

dagens utflykt

Inspirerad av Jenny och hennes barn bestämde vi oss raskt i morse: vi åker till Junibacken!



Sagt och gjort - vi kom dit lagom till det öppnade kl.10. Sagotåget var läskigt, Hanna tyckte vi skulle åka hem, men när vi sen fick kliva av vid Villa Villekulla blev allt bra igen. Vi såg teater med Karlsson på taket (Hanna kramade Karlsson) och Pippi (Hanna ville krama Pippi, men fick bara en klapp på huvudet), åt Pippis pannkakor och Karlssons köttbullar och handlade i den underbara bokhandeln: ett Spöket Laban-memo, en Muminpappa och en cd-skiva med Pippi (att ha i bilen).

Gissa om det är en trött och nöjd tjej som ligger och sover tillsammans med Muminpappan?

Hanna kikar in hos Karlsson


Karlsson och Lillebror

Pippi och sjörövarna


Hanna och Mamma Mu

6 kommentarer:

P sa...

E pratade mycket om Karlsson! Och att hon berättat för honom vad hon hette. Hon pratade ganska mycket om draken och råttan i Sagotåget och sov lite dåligt 2 nätter efter det. Om det berodde på just det eller på att hon varit med om några hektiska dagar i följd är svårt att säga. På det hela taget så verkade hon haft jättekul!

Anonym sa...

Var ni på den obevakade sanitetsanläggningen? En av
branschens skamfläckar...

Jenny sa...

Exakt ett sådant där kort som du har på H när hon står bredvid Astrid Lindgren med en påse från Junibackens affär har jag på L:-) Visst var det kul på Junibacken!

Till toavakten: toaletterna var jättefina och städade. Utan någon toavakt.

Jag är nästan som du sa...

toavakten: jag kan bara hålla med Jenny. Du är bara avundsjuk för att du måste jobba på t-centralen. Pilutta dig!

Jag är nästan som du sa...

P: Hanna ÄR Karlsson. Hon tillåmed flyger. Skulle man råka kalla henne Hanna säger hon "men jag är ju Dasson ju, mamma!"
Idag när hon var med mig på jobbet gick hon själv fram till en kille i klassen och berättade att hon hade kramat Karlsson. Han fattade ingenting, tror jag :)

Anonym sa...

Äsch,hur ska man kunna bedöma standarden på bekvämlighetsinrättningar när man inte är insatt i alla aspekter av svårigheterna... jag borde vetat bättre än att bjuda in lekmän i diskussioner om sådant som de inte begriper...