söndag 27 april 2008

Mamma-spa

En rätt kaotisk vecka med akutenbesök och eldsvådor följdes av en lugn helg. Jobb och lek i skön mix, blandat med god mat och gott fika. Idag åt vi "lunch" på Donken i Häggvik (sjukt mycket folk, alla i golfkläder, och bara bmw på parkeringen) innan vi köpte vår trall (fick bara med oss hälften, vågade inte lasta för mycket på taket).
När vi kom hem fikade vi i trädgården, och sen var det jobb och fix för hela slanten hela eftermiddagen. Sen gick Sven på ett möte inför deklarationen (vi har ju friköpt huset) och Hanna fick ett välbehövligt bad. Sen var det mammas tur. Ansiktsmask, hårinpackning, pocketbok - tre bra grejer att ha med i badet!

Nu nattas Lurpan medan jag sitter och är sugen på en ägg-och-kaviarmacka. Och en kopp te.

♥♥♥♥♥
Dagens fråga:
Hur berättar man för en treåring att dagis har brunnit och hon inte får gå dit? Vi försöker men jag vet inte hur mycket hon förstår.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Kan man inte bara säga att dagis har stängt och att alla barn ska till ett annat dagis tills det blir sommarlov?? Man kan nog inte ta in så svåra saker när man är tre.Det viktigaste är att hon får veta att alla barn och fröknar kommer till nya stället (tror mormor i alla fall)

Anonym sa...

JAG tror som mormor. Det behövs inga krussiduller.

Barnet köper det garanterat!

Hälsn. M

Anonym sa...

Glömde säga att jag är också mormor!

Hälsn.M

Jag är nästan som du sa...

jo det är ungefär så vi har sagt. Att de måste laga dagis och att alla barn ska få vara i ett annat hus så länge. Alla fjärilar och alla nyckelpigor ska vara där tillsammans, och alla fröknarna.